Välkomna till vårt klubbmöte 16:e april med Fotograf Ann-Sofi Rosenkvist

Till nästa klubbmöte, tisdag 16 april, har vi med oss Ann-Sofi Rosenkvist. Ann-Sofie är yrkesverksam fotograf sedan 1998. Utbildad vid Nordens Fotoskola Biskops Arnö. Arbetar mestadels redaktionellt inom dagspress, fackpress och magasin, med uppdragsgivare som bl.a. Dagens Nyheter, Dagens Samhälle, Läkartidningen, Dagens Arbete och Kupé. Vid sidan om detta arbetar Ann-Sofi med egna fotografiska projekt som har ställts ut på ett flertal gallerier, nu senast visade hon sitt videoverk “The Crown” på Fotografiska.

Hon kommer att berätta hur hon började sin bana som fotograf, vad som driver henne, hur yrket har utvecklats under hennes 15 år som fotograf. Hon kommer att visa bilder från sin yrkeskarriär samt från egna projektarbeten.

Mer info finns på:
www.annsofirosenkvist.se