Välkomna till årets första klubbmöte onsdag 28 januari kl. 18:00

Årets första klubbmöte kommer helt att ägnas åt mini workshoppen “Bilden från sensorn till upphängd på väggen”. För många av våra bilder ligger kvar på dator eller i värsta fall på minneskortet! Att få upp sina bilder på väggen ger en helt annan känsla av bilden.  Syftet med workshoppen är att lära ut grundläggande kunskaper för att visa dina bilder monterade och klara på väggen.

Vi kommer att visa och demonstrera praktiskt hur vi producerar en färdig bild utskriven och monterad i tre avdelningar: 1– bildbehandling fram till RAW/JPG färdig för utskrift eller beställning mot labb, 2  – utskrift av bild alternativt förbereda och hur beställa bild mot labb, info om färgprofilering och pappersval. 3 – Montering av bild på “kapa” platta och i ram inklusive tillskärning av passepartout. Utöver detta visar vi även olika papper och utskriftskvaliteter. Vi lägger tid på frågor och svar och en ordentlig fika paus!
Datum: onsdag – 28 januari
Start kl. 18:00 – beräknad sluttid ca 21:30 ca.

Lokal: Conference Room SE KI 21 01 307 (25) Sven-Ture