ÅRETS SISTA MÖTE ONSDAG 10 DECEMBER – MED BL.A. REDOVISNING AV KM 14

Hjärtligt välkomna till årets sista fotoklubbmöte – onsdag den 10 december kl. 18:00

Lokal: SE KI 21 01 313 (25) Björn L

PROGRAM:
Redovisning av Klubb Mästerskapet 2014 – vi får besök av årets jury som både redovisar KM resultatet och visar egna bilder. Årets jury är Lars Peterson och Mats Källstig, båda två erfarna och prisbelönta fotografer. Herrarna står bl.a. bakom Bildgruppen Prisma i Västerås. Mats har försörjt sig på fotografering sedan 30 år, och var bl.a. med och fotade “Rapport från Hallsta” 1970 som blev mycket uppmärksammad och blev den första fotoutställningen i Moderna Museet fotofilial. Allt pekar på en intressant och givande besök!

Totalt lämnades det in 126 bilder av 14 fotografer. Priser för bästa enstaka färg, bästa enstaka svart vit, bästa kollektion samt bäste fotograf! Alla bilder kommer att publiceras i vårt tävlings galleri.

Landsort 2013 - Foto Tore André
Landsort 2013 – Foto Tore André

FIKA PAUS

Förbättra bilden genom beskärning – vi kör en gruppövning där respektive grupp får analysera och beskära ett antal printade bilder i syfte att bättra på bilden. Det blir intressant att se de, förhoppningsvis, olika angreppssätten.

Om vi hinner så tar vi även tid för frågor och svar – har ni något speciellt ni vill ha belyst mejla in frågan till cristianlintrup@hotmail.se