Missa inte Fotoklubbens april möte tisdag 22 april kl. 18:00

Välkomna till en spännande fotokväll med LM Ericssons Fotoklubb! Datum: Tisdagen den 22 april kl. 18:00

Lokal: SE KI 21 01 166 (25) Hans H vid nya huvudkontoret

Klubbmötet den 22 april gästas klubben av fotografen Jens Olof Lasthein som berättar om sitt sätt att fotografera och visar bilder med ljud.

Jens arbetar med reportage och porträtt samt egna projekt. Han har gjort flera resor i gränslandet mellan västra och östra Europa, Vita Havet, Svarta Havet, Kaukasus och Balkan. Han har haft ett stort antal separatutställningar och deltagit i grupputställningar, gjort bildspel och givit ut böcker. Bland hans stipendier och priser märks Leica Oskar Barnack Award, 2010.

Övrigt på programmet:
– Fika paus
– Lightroom (LR) före och efter: LR är ett av de vanligaste förekommande bild behandlings programmen. Här vill vi visa hur en bild ser ut före  den bildbehandlats och hur den kan komma att se ut efter bildbehandling.
– I mån av tid: frågekvarten – ett tillfälle att ställa frågor om i princip allt som rör fotografering. Förhoppningsvis har vi kunniga personer i lokalen.