DAGS ATT LÄMNA IN DINA BIDRAG TILL KLUBBMÄSTERSKAPET 2014

Nu är det dags för Klubb Mästerskapet 2014 (KM2014). Vi tävlar i tre klasser som vanligt. Vi hoppas att vi får ett bra deltagande i år.

TÄVLINGSREGLER:
Vi accepterar ”behandlade” bilder tex Photoshop, Lightroom, Picasa etc.
Bilder som tidigare deltagit i våra tävlingar som MiniMaran och klubbmästerskapet får inte delta.

• Klass A) Enstaka bild i färg. Du får lämna in max. 3 bilder i denna klass.
  • Klass B) Enstaka bild i svart/vitt eller monokrom. Du får lämna in max. 3 bilder i denna klass.
  • Klass C) Kollektion på 3-5 bilder i färg eller s/V/monokrom (en kollektion är en grupp bilder som uppfattas ha en gemensam linje i tex motiv, en berättelse etc. Max 5 bilder eller minimum 3 bilder i denna klass.

Totalt kan en deltagare lämna in 11 bilder (6 + 5)

Endast digitala (inga påsiktsbilder) bilder, JPG filer med en längsta bildsida på 1024 pixlar

Bild filerna skall namnsättas med: fotografens namn, klass (A,B,C), bildnummer.
Exempel:
cristian_lintrup_A1 (=namn, enstaka bild i färg,  bild1, eller cristian_lintrup_C_1_5 (=namn, kollektion, bild1av5)

Fina priser för bästa bild för respektive klass i enstaka bild och bästa kollektion, samt bäste fotograf totalt kommer att delas ut.

Senaste inlämningsdatum är 16 november 2014. Bilderna mejlas till utstallning@erifk.se

Redovisning av KM 2014 sker vid vårt klubbmöte 10 december 2014. Som vanligt kommer en extern jury att bedöma våra bilder och utnämna vinnarna i varje klass.

Om du har frågor kring tävlingen kontakta tävlings- ansvarig på  cristianlintrup@hotmail.se

Kommentarer är stängda.