Boka in nästa klubbmöte redan nu: onsdag 15 april

Till vårt aprilmöte onsdag den 15:e får vi besök av en av Sveriges bästa sportfotografer:
Med 7 olympiska spel, ett antal VM, EM och SM-tävlingar i bagaget är Lars Dareberg en mycket rutinerad sportfotograf. I vardagen bevakar Lars sport närmast för Sydsvenskan i Malmö där han varit anställd i 22 år men nu valt att gå sin egen väg. Under en period var han också bildchef på tidningen. Själv är han inte särskilt intresserad av sport, men fascineras av drivet, den glädje och besvikelse som sporten erbjuder. Det försöker han skildra i bild. Han kommer dela med sig av sina tips, sin kunskap och en del  anekdoter och visa mycket bilder från sportens värld.
Missa inte detta tillfälle! Tid: 18:00  KI 21 01 166 (25) Hans H

Vi kommer även att titt på bidragen som kommit in för månadens bild med tema ACTION. Lämna in ditt bidrag till utstallning@erifk.se senast den 10 april.

Annat klubbaktuellt:
Datum och plats för vårutflykten har bestämts: Nationalstadsparken på Norra Djurgården den 6 maj som är en onsdag. Tid kl. 17:30 vid träffpunkt T-banestation Universitet. Eftersom månadens bilds tema är “växt” så passar det bra att ge sig ut i naturen på vårkanten.

Klubbmötet i maj blir den 19 maj.