Klubbens första höstmöte 19 september kl 18:00 fokuserar på vilda djur och safari

Välkomna till höstens första klubbmöte. Torsdagen 19 september kl. 18:00 – 21:00 ca. Plats  Torshamnsgatan 23 Kista – lokal Lars Magnus Junior som vanligt
Program:
1) Fotografera vilda djur på bästa sätt. Med oss denna gång har vi Björn Bergman, professionell fotograf med ett brett arbets- område. Björns program kommer att innehålla vad man bör tänka på som fotointresserad safariturist och vad man  definitvit bör  UNDVIKA så att de 25-45 tusen kronorna det kostar att  åka på en bra resa inte blir bortkastade.  Björn berättar hur man kan få de bästa bilderna, om djurens beteende, vilken utrustning han rekommenderar och vilken utrustning  han själv  har haft med sig på sina resor. Björn har INTE mycket “prylar” med sig  – det hindrar  fotograferingen enligt honom. Vidare berättar Björn om “djuren i sig”, om massajerna hur man kan besöka dom, om  att vara på safari i Afrika i största allmänhet och att NOGA kolla med sin  researrangör vad man får för pengarna. Björn beskriver också sin uppfattning varför “en del fotografer tar bättre  bilder än andra”. Bilderna som Björn visar är tagna i Kenya,  Tanzania och Botswana. Ett mycket intressant program föramatörfotografer som vill utvecklas.
Övrigt:
2) Visning av egna bilder – stående punkt på våra klubbmöten. Visa bilder och berätta.
3) Styrelsen informerar om klubbens program och aktiviteter under hösten

Hyena