Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

• Detta evenemang har redan ägt rum.

Klubbmöte 2013- 4 med Fotograf Björn Bergman – Hur fotografera vilda djur under en safari resa

19 september, 2013 @ 18:00 - 21:00

gratis

Björn Bergman, professionell fotograf besöker oss på vårt klubbmöte 19 september. Björns program innehåller vad man bör tänka på som fotointresserad safariturist och vad man  definitvit bör  UNDVIKA så att de 25-45 tusen kronorna det kostar att  åka på en bra resa inte blir bortkastade. Vidare berättar Björn hur man kan få de bästa bilderna, om  djurens beteende, vilken utrustning han rekommenderar och vilken utrustning  han har haft med sig på sina resor. Björn har INTE mycket “prylar” med sig  – det hindrar  fotograferingen enligt honom. Vidare berättar Björn om “djuren i sig”, om massajerna hur man kan besöka dom, om  att vara på safari i Afrika i största allmänhet och att NOGA kolla med sin  researrangör vad man får för pengarna. Björn beskriver också sin uppfattning varför “en del fotografer tar bättre  bilder än andra”. Bilderna som visar är från Kenya,  Tanzania och Botswana. Ett mycket intressant program för amatörfotografer som vill utvecklas.
I övrigt på programmet:
– Visa egna bilder
– Information från styrelsens om höstens aktiviteter och program

Datum:
19 september, 2013